Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

13Mars - En doft av sommar

Av Emely - 13 mars 2010 11:10

Med balkongdörren öppan och solen som tittar in, det luktar sommar.

Jag sitter här i fotöljen med min lilla dator i knäet, min lilla kärlek.

Förstår ni?  Snart är det sommar. Och jag hoppas att denna sommar kommer att bli bra. Har ni något planerat ?


Jag har lovat vädergudarna att jag ska vara ute så mycket söm möjligt.

Ska också spara en massa pengar till i sommar när jag köpt mitt löshår.

Hoppas att Erica har tagit körkortet så kan man åka och bada vart som helst, när som helst.


En sommardag.

Det är fint väder och man springer runt hemma i bikini, packar handduk och fika i en väska och springer iväg och träffar kompisarna, lägger sig på stranden och solar. Jag hatar att sola. Det är tråkigt och varmt. Försöker mig på ett dopp i det blå, efter en halvtimma har jag doppat hela mig, efter ytterligare 5 minuter fryser jag som en nakenhund. Läpparna blir blåa och jag skakar tänder som aldrig förr, detta är nog inget för mig. Går upp och lägger mig på handduken igen. Nu blir det varmt. Tänker att det skulle vara bäst om det vore vinter året runt. Äter lite fika, eller fikar. Ni får välja själva. Pratar en massa skit och nu och då. Sen åker man hem och duschar, fan jag har brännt mig. Smörjer in mig med Aftersun och iväg igen, denna gång till en liten sjö som inte ligger för långt bort. Grillar lite kött och bröd, äter och tar några cider. Tar ett kvällsdopp och ser solen gå ner. Nu är det bäcksvart och ficklampan som finns i telefonen är nödvändig.


Vackra ställe.








Det är gamla bilder från en gammal plats men vet ni ? Jag älskar de!



Hoppas att ni får en fin dag.


Jag ska åka hem och klippa till Ewa idag:)


/Em



 
 
Ingen bild

Tizzi

13 mars 2010 11:37

Ja det e ett underbart ställe :) Längter som fan till sommaren så man kan åka dit och grilla och bara ha det skönt

 
Din bästis

Din bästis

13 mars 2010 12:37

Jag har planerat något... JAG SKA TRÄFFA DIG!!!!!!! Det du just skrev va helt sjukt, vill ha sommar nu ju. Saknar dig gumman

http://bogstedt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emely - 22 januari 2013 17:59

Man kanske skulle börja blogga på den här adressen igen ? Ska fundera på de då den adressen jag ville ha va upptagen :/ ...

Av Emely - 1 april 2010 13:06

Hej allesammans, från och med idag så kommer bara www.emelyk.se att bli uppdaterad. Denna blogg blir bara ett arkiv, ett minne !   :)   Så om ni vill fortsätta läsa om mig och mig liv så skriv den nye adressen :)   www.emelyk.se www.emelyk....

Av Emely - 31 mars 2010 13:24

Idag är det dystert väder. Jag är trött och vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta.   Jag orkar inte direkt prata med någon heller.   Jag och hundarna ska mysa nu. Sen blir det förhoppningsvis raggmunkar. Jag ska göra de för första g...

Av Emely - 31 mars 2010 01:23

Hej där.   Varför bloggar ni ?   Jag ställde mig själv just samma fråga och ni som inte gör de, varför läser ni ?   Här och nu kanske jag skulle skaffa mig en gammal vanlig dagbok med ett litet sött lås på. Men nej, inte idag. Det får bli...

Av Emely - 30 mars 2010 02:45

Bestäm själva. 02.45 visar klockan.   Jag ska upp 07.30 det kommer några och ska fixa  internet och telefonjack, mellan 0800 - 16.00 kan de inte bara ha en tid ? kanske 08 - 09 el så ?  Nej man ska alltid gå upp tidigt och sen vänta och sen står ...

Ovido - Quiz & Flashcards