Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Emely - 12 mars 2010 10:34

Hej där.


Jag sitter här medan Erica och Tessi är ute med mina vovvar. Nu står de där och vinkar hitåt :P De är i rastgården såklart.


Idag så ska jag städa och sånt shit. NEJ DET ÄR INTE KUL!  Eller det är tråkigt att börja men sen är det roligt.


Igår så klippte jag mej, eller Tessi och Erica fick klippa mej. Jag har ju ändå alltid uppsatt nu så de gör inget om de e ojämnt. Jag klipper dom och de klipper mig, e det inte då det ska vara ?

Sen att jag är lite bättre än dom är en annan historia!


Vet ni en sak ?


Det är nog vår nu, eller vad det nu heter. Jag hatar våren, då försvinner den underbara snön och så blir det slask och blött och halt och blä! Men sen älskar jag våren också, när det är tort på backen och solen börjar titta fram.När man kan slänga av sig jackan och köpa sig en glass, sätta på sig ett par skor och gå. Om man inte vill gå barfota, fast de gör man väl på sommaren.


Jag och Tessi var ute och gick, det vart lite nostalgi när vi gick förbi en lågstadieskola. Tessi säger " Tänk vad länge sen man gick här" Ja det var ett tag sen som man gick i lågstadiet. Barnen hade slängt av sig jackorna och just de rasterna kommer man ihåg så väl, man fick inte ta av sig jackorna men ändå så gjorde man det. Vi gick vidare och pratade om vad man gjorde på rasterna, jag kommer ihåg det där Kråkan, ni vet kasta bollen mot väggen och ha den underbenet och sen ska nästa ta den och göra likadant. Det körde man, i slutet av tunneln där det blivit uppskrapat efter många års "Kråkan". Sen körde man Sura ägget och hopprep och sånt shit. Mitt i allt kommer jag på hur länge sen det faktist var. Jag fyller 20 och det är konstigt hur åren bara flyger förbi.

Ribbyberg,Ribby,Folkhögskolan,St:botvids.  När man kollar tillbaka kan man smålé lite åt allt men när man var där så var det förjävligt.


Ibland saknar jag den tiden. Ibland inte. Vad hade hänt om jag inte valt denna väg ?  Vart hade jag varit då ?


Nej jag ska sluta.


Men måste säga att Prag resan med 9:1SBS var klockren!  Jag satt på krogen med några och drack öl, jag hade väskan fullproppad med cigaretter. Spriten man köpt hade man självklart druckit upp. Nej ni.  Det var precis så en klassresa ska vara. Med lilla Gullan "MM" 



Nej ska sluta upp nu.



Ikväll kommer min gudmor hit så nu är det dags att städa!


Hörs!


/EM


Ovido - Quiz & Flashcards