Direktlänk till inlägg 21 november 2009

891121 - Caroline

Av Emely - 21 november 2009 00:00


21 November 1989 föddes en tjej som fick namnet Caroline Emma Johanna St*******g. Den dagen kommer jag själv inte att minnas med tanke på att jag kom efter ett år. Men för hennes släkt kommer dagen att vara speciell på alla möjliga vis, det var nämligen den här tjejen som föddes och hon blev min bästa vän redan sen barnsbenen.




Vi har varit vänner så länge jag kan minnas, tillochmed när jag bodde med både mamma och pappa. Carro som jag kallar henne har alltid varit en person som jag sett upp till, jag har alltid velat vara som du. Stark. Du vet vad du vill och så blir det. Du har haft det svårt vissa tider i livet och jag har alltid försökt vara så mycket som möjligt till hjälp. Jag har gjort vad som helst. Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, som ingen annan kan nå. Vi har varit vänner i över 10 år, TIO ÅR!  Förstår du ?  Visst har vi haft våra bråk och sånt, men vad vore en vänskap utan bråk ? Klart man inte alltid kan vara glada på varandra, men vi har alltid löst det, på egen hand.


Jag har alltid sett upp till dej, jag har alltid velat vara som dej.

Din familj är som min familj, våra familjer är nära vänner, precis som vi ville när vi var små. Vi planerade ett party tillsammans, för vi fyller ju med en månads mellanrum. Vi ville ha partyt för att våra mammor skulle bli vänner. Det blev i folkhögsskolans gympasal. Vi dansade och lekte och sen åt vi i matsalen, med alla våra vänner. Och de bästa tyckte vi var när våra mammor började prata. Nu är de goda vänner och pratar med varandra dagligen.


Jag har åkt med dej och din familj till fjällen och vi har haft så kul. Det är väl vårat gemensamma intresse. Vi är så olika men ändå så lika. Det är därför vi passar så bra.


En vecka när jag gick i femman och du i sexan så åkte vi till Tunisien, det var underbart. En vecka med dig. En vecka som jag aldrig kommer glömma, när du var först ner i poolen för jag är världens mes när det gäller att bada, du tar allt med en klackspark och vågar pröva det mesta. Vi red på dromedarer och du red, vi hade deras "ökenmössa" som var vit med ett rött band. Vi flörtade med några svenskar, de var ett helt bandylag och vi köpte choklad för 7 dinarer i kiosken på hörnet. Du dansade magdans när vi åt ute, jag vågade inte. Du vågade smaka all mat, men du äter det mesta. Förutom hamburgare. Vi åt kycklingen på planer som smakade vatten och gick längs strandkanten och kollade på piratskepp. Det kommer alltid att vara vi.



Idag fyller du 20 år, jag vet att du inte vill men tyvärr kan man inte spola tillbaka tiden, du är 20 nu. Det är så det är och nästa år blir det ännu ett år.




Jag ville bara skriva till en tjej som betyder så mycket för mig, en tjej som alltid har ställt upp. En tjej jag kan lita på. En tjej som alltid säger vad hon tycker. En tjej som är så underbar. En tjej jag kan kalla syster, för det är precis så det känns. Du är min syster, du är min storasyster. Jag kan lita på dig.




Jag kommer alltid att älska dej.





Grattis på födelsedagen syster. Jag hoppas på att du får den bästa dagen i ditt liv.



Jag älskar dej Caroline


/Emely , lillesyster

 
 
Carro

Carro

21 november 2009 07:23

Tack min älskade syster. Vart helt tår ögd av att läsa.

Du är stark på ditt vis, det gäller bara att tro på sig själv och vara bestämd.

Ja älskar dig min lillasyster.

http://jiingii.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emely - 22 januari 2013 17:59

Man kanske skulle börja blogga på den här adressen igen ? Ska fundera på de då den adressen jag ville ha va upptagen :/ ...

Av Emely - 1 april 2010 13:06

Hej allesammans, från och med idag så kommer bara www.emelyk.se att bli uppdaterad. Denna blogg blir bara ett arkiv, ett minne !   :)   Så om ni vill fortsätta läsa om mig och mig liv så skriv den nye adressen :)   www.emelyk.se www.emelyk....

Av Emely - 31 mars 2010 13:24

Idag är det dystert väder. Jag är trött och vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta.   Jag orkar inte direkt prata med någon heller.   Jag och hundarna ska mysa nu. Sen blir det förhoppningsvis raggmunkar. Jag ska göra de för första g...

Av Emely - 31 mars 2010 01:23

Hej där.   Varför bloggar ni ?   Jag ställde mig själv just samma fråga och ni som inte gör de, varför läser ni ?   Här och nu kanske jag skulle skaffa mig en gammal vanlig dagbok med ett litet sött lås på. Men nej, inte idag. Det får bli...

Av Emely - 30 mars 2010 02:45

Bestäm själva. 02.45 visar klockan.   Jag ska upp 07.30 det kommer några och ska fixa  internet och telefonjack, mellan 0800 - 16.00 kan de inte bara ha en tid ? kanske 08 - 09 el så ?  Nej man ska alltid gå upp tidigt och sen vänta och sen står ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards